Communique AB Allmänna villkor tjänster
Allmänt
Dessa allmänna villkor reglerar avtalsförhållandet mellan Communique AB och kund avseende Communiques tillhandahållande av tjänster.
Avtalsperiod, avgifter och uppsägning
Avtal anses ingått i och med att tjänst aktiverats efter kunds beställning, varvid abonnemanget börjar löpa. Abonnemanget löper tills vidare med samma bindningstid som faktureringsintervall (normalt ett år) om ej annat avtalats separat. Om ej kund inkommit med uppsägning anses ny avtalsperiod gälla enligt vid detta tillfälle gällande allmänna villkor, vilka finns tillgängliga på http://www.communique.se/avtal samt på av Communique utsänd faktura. Abonnemangsavgifter faktureras löpande i förskott enligt avtalad faktureringsperiod. Om ej betalning erläggs i tid debiteras lagstadgade påminnelse- och kravavgifter. Uppsägning ska ha inkommit till Communique senast 30 dagar före avtalsperioden utgång för att ej förlängning av avtalet ska ske. Utebliven betalning av faktura räknas ej som giltig uppsägning. Eventuell ej utnyttjad abonnemangsavgift fram till avtalstidens utgång återbetalas ej vid uppsägning.
Egen domän
Communique förmedlar registrering av domän till registraturen för respektive toppdomän och kan därmed inte garantera att önskat domännamn blir godkänt. Communique kan ej heller ställas till svar för eventuell uppsägning av domän på grund av ändring i respektive registraturs regler eller förlust/skada som uppstått för att domän ej registrerats. Kund ansvarar själv för att sökt domännamn ej strider mot respektive registraturs regler.
Vidareförsäljning
Kund har ej rätt att vidareförsälja tjänst till tredje part, ej heller upplåta i tjänsten ingående utrymme för publicering av tredje parts information i någon form om ej särskild överenskommelse träffats med Communique.
Kunds ansvar
Kund ansvarar själv för allt innehåll som för kunds räkning lagras på Communiques servrar. Det åligger kund att tillse att detta innehåll ej bryter mot gällande lagstiftning eller uppfattas som opassande eller stötande eller kan vara till skada för Communique eller annan part. Kund är fullt ansvarig för att inloggningsuppgifter förvaras på ett sådant sätt att ej obehöriga kan utnyttja dessa för otillbörligt utnyttjande av tjänsten. Kund ansvarar för att inte tjänsten utnyttjas för försök till obehörig åtkomst av Communiques eller annans nät och därtill anslutna datorer, och ej heller tar del av eller vidarebefordrar information som kan användas i detta syfte. Oönskad E-post (SPAM) får ej skickas via någon av Communiques servrar oavsett tjänst.
Uppdatering av serverprogramvara
Communique uppdaterar kontinuerligt serverprogramvaror och programmeringsmiljöer (t ex PHP/mySQL/ASP/.NET). Det åligger kund att tillse att upplagda webbsidor är kompatibla med varje ny version av använd programmeringsmiljö.
Avstängning av abonnemang
Communique äger rätt att omedelbart stänga av abonnemang om kund bryter mot detta avtal. Kund har under dessa förhållanden ej rätt till återbetalning av eventuell ej utnyttjad abonnemangsavgift.
Trafik-, utrymmes- och belastningsbegränsning
Kund har rätt till egna webbsidor inom ramen för i tjänsten ingående trafik- och diskutrymme. Trafikmängden som tillåts för respektive webbtjänst är normalt 1,5 GB per månad om inget särskilt avtalats. Överstiger trafikmängden den maximalt tillåtna debiteras den överstigande trafiken enligt gällande prislista. Ökat hårddiskutrymme kan erhållas mot särskild avgift. I de fall tjänst innehåller möjlighet till exekvering av egna script/program på servern äger Communique rätt att omedelbart koppla bort script/program som tar otillbörligt stora resurser i anspråk, alternativt stoppa tjänsten.
Ansvarsbegränsning
Communique ansvarar ej för fel i eventuell programvara som distribuerats för nyttjande av tjänsten. Communique ansvarar ej för skada eller förlust som beror på omständigheter utanför Communiques kontroll eller som Communique ej rimligen kunnat förutse, ej heller för driftstörningar i annan operatörs nät eller skador orsakade vid obehörigt intrång i Communiques nät eler därtill anslutna datorer. Communiques skadeståndsskyldighet är i varje enskilt fall begränsat till det belopp kund erlagt som betalning för nyttjande av tjänsten de senaste 12 månaderna. Detta gäller ej om skadan drabbat en enskild konsument som använt tjänsten för enskilt bruk, då skadestånd utgår enligt allmänna skadeståndsrättsliga regler. Ersättning utgår inte i något fall för indirekt skada, till exempel förlorad vinst eller ökade kostnader i kunds näringsverksamhet.
Ändring av avtalsvillkor
Dessa villkor gäller under avtalsperioden men kan ändras om särskilda omständigheter föreligger. Vid väsentlig förändring av avtalsvillkor skall Communique underrätta kund senast 30 dagar innan de nya avtalsvillkoren träder i kraft. Kund har vid väsentlig ändring av avtalsvillkor eller avgifter rätt att säga upp abonnemanget med omedelbar verkan och att få eventuell ej utnyttjad abonnemangsavgift återbetald.
Tvist
Eventuell tvist angående detta avtal och dess tillämpning samt därmed sammanhängande rättsförhållanden ska avgöras av svensk domstol, varvid Luleå tingsrätt ska vara första instans.